سلام 

در این پست راهنمای جامعی در مورد مسافرت به شهر وان برای هموطنان عزیز ارایه شده.مطالب تکمیلی و سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده خواهد شد.

 

نزدیکترین و به صرفه ترین راه برای سفر به شهر وان از طریق مرز رازی هستش که در شهرستان خوی(استان اذربایجان غربی) واقع شده البته فاصله مرز رازی با خوی حدود 65 کیلومتر هست. هموطنانی که از استانهای مجاور  یا تهران به شهر ما تشریف میارن باید از یکی از مسیر های زیر رو انتخاب کنن:

تهران-تبریز-صوفیان-خوی

تهران-ارومیه-سلماس-خوی

هموطنانی که از استانهای دیگه تشریف میارن باید خودشون رو برسونن به تبریز(هوایی یا زمینی) واز تبریز تشریف بیارن خوی. البته جدیدا پروازهای فرودگاه خوی-تهران و بالعکس دایر شده و هفته ای دو بار پرواز از این فرودگاه انجام میشه.

بعد از اینکه تصمیم گرفتین تشریف ببرید به شهر وان سه حالت برای مسافرت وجود داره که به صورت جامع هر کدومشون رو توضیح میدم و در پست های بعدی به تفصیل و با جزییات مطالب دیگه در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.

یا ماشین شخصی کاپوتاژ شده و مستقیما با ماشین تشریف میبرین وان.یا خودتون رو با ماشین شخصی یا اتوبوس میرسونین خوی که از اینجا دو راه وجود داره. ترمینال خوی شرکت مسافربری سیما سفر ماشین های ون و سواری پژو دارن که به ترتیب با هزینه های 40 و 50 هزار تومن شمارومیرسونن تا وان و یا اینکه با ماشین شخصی تا مرز رازی تشریف ببرین و ماشینتون رو بزارین پارکینگ مرز رازی و ازوانجا با ماشین های ون که بازم اکثرا ماشینهای سیما سفر هستن با هزینه 20 لیر برین وان. فاصله مرز رازی تا شهر وان حدودا 90 کیلومتر هستش. مسیر خوی تا مرز رازی جاده کوهستانی پر پیچ وخم و زیبا هستش و حتما از دیدن مناظر طبیعی لذت خواهید برد وخسته کننده نیست ولی طرف ترکیه جاده چهار باند هستش و کیفیت نسبتا خوبی داره.

هموطنانی که از تهران یا شهرهای دور تشریف میارن طوری برنامه ریزی کنن که صبح برسن مرز رازی چون ساعت کار مرز رازی صبح ساعت تقریبا 9:30 تا 6:30 عصر هستش.وقتی رسیدن مرز باید عوارض خروج از کشور رو از شعبه بانک ملی در مرز پرداخت کنین به مبلغ 25000 هزار تومان و 3000 تومان به حساب شهرداری قطور.البته میتونید عوارض رو تو شهر خودتون پرداخت کنین و تو صف بانک معطل نشین چون مرز رازی باجه بانکش فعلا فقط یک نفر کاربر داره. مطالب در مورد خرید و رزرو هتل و اطلاعات در مورد هتل ها و فروشگاهها در وبلاگ قرار خواهد گرفت

شهر خوی